سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 57021

  بازدید امروز : 2

  بازدید دیروز : 0

آشنایی با انرژی و انرژی درمانی - ری کی

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

لوگوی دوستان









 

نکته مهم

با عرض خیر مقدم خدمت شما دوستان عزیز. تمام تمرینات صرفاً جهت آشنایی شما میباشد و هر تمرین اثرات خاص خودش را بر بدن دارد که باعث  بیداری های خاصی در شما می شود  لذا میبایست حتماً با مشورت استاد خودتان انجام گیرد. با تشکر

 

پیوندهای روزانه

تعلیمات دون خوان اثر کارلوس کاستاندا [209]
حقیقتی دیگر اثر کارلوس کاستاندا [101]
دومین حلقه قدرت اثر کارلوس کاستاندا [86]
هدیه عقاب اثر کارلوس کاستاندا [81]
آتش درون اثر کارلوس کاستاندا [77]
هنر رویابینی اثر کارلوس کاستاندا [125]
قدرت سکوت اثر کارلوس کاستاندا [120]
افسانه های قدرت اثر کارلوس کاستاندا [76]
زیرنویس فیلم پیشگویی آسمانی [161]
چهار میثاق [601]
کتاب حرکات جادویی کارلوس کاستاندا به حجم 24.5mb [1457]
کلیپ یوگای سلام بر خورشید برای مو بایل حجم 822 kb [443]
طریقت تولتکها (کاستاندا) [519]
بادهای مخالف (کاستاندا و موکتاناندا) [496]
کتاب تائو ت چینگ اثر لائو تزه 83 صفحه به حجم 247mb [677]
[آرشیو(24)]

 

لینک به لوگوی من

آشنایی با انرژی و انرژی درمانی - ری کی

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

آوای آشنا

 

بایگانی

آشنایی با انرژی و انرژی درمانی
پاییز 1384

 

جستجوی سریع

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

اشتراک

 

 

مجلس های دانش عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

انرژی درمرنی

نویسنده:anahata::: یکشنبه 84/4/19::: ساعت 6:43 صبح

انرژی درمانی:

همانگونه که از نام انرژی درمانی پیداست درمان بوسیله انرژی، انرژی درمانی نامیده میشود.

این نوع درمان تنها بر اساس دریافت انرژی و یا تعادل آن در بیمار صورت میگیرد وآنچه در این روند به این امرکمک نماید ابزار ان محسوب میشود حتی درمانگر نیز ابزاری برای این مهم محسوب میشود.

پس تنها انرژی عامل اصلی درمان بوده و اشیا وافراد مختلف حامل انرژی میباشند.

دو فاکتور مهم انرژی جهت درمان، قدرت و شعور میباشد که میتوان تنها از یکی یا از هر دوی انها توامان استفاده کرد.

قدرت و شعوردو رکن اصلی وحیاتی انرژی هستند و یک درمانگر همیشه بر اساس شرایط و مراحل درمان، با یکی از این دو فاکتور سروکارخواهد داشت.

آنجائی که از قدرت انرژی بیشتر استفاده میشود، نتایج آنی وبهبودی سریع اتفاق می افتد. اما شاید پایدار نباشد. حداقل در مورد بیمایهای مزمن.

تجربه ثابت کرده روش استفاده از قدرت انرژی که بیشتر شعور آن یا بهتر بگوئیم تصمیم گیری در انتخاب نوع (فرکانس یا رنگ انرژی) آن وابسته به تجربه و تخصص درمانگر میباشد، برای بیماریهای حاد موثرتر است. بعنوان مثال شکستگیها یا جراحات ویا بیماریهای فصلی و ... از این دسته میباشند.

اما شعور انرژی مفهومی خارق العاده است که فقط باید تجربه ودرک شود وبا تعریف و شرح کوچکترین جزئیات آن هم نمیتوان برداشت کامل ودرستی از آن بدست آورد.

به هر حال جلسات درمان با حضور درمانگر و با حضور یا بی حضور بیمار صورت میگیرد و این دستهای به اصطلاح و یا براستی شفاگر هستند که به این مهم میپردازند.

 زمانیکه بیمار  در دسترس میباشد دستها با ارسال انرژی به دروازه های ورود وخروج انرژی بدن بیمار (چاکراها) و یا جذب ودفع انرژیهای نا سالم یا کثیف از آنها و یا در تماس مستقیم با این نقاط و یا کانالهای انرژی (نیدیها)، بکار گرفته میشوند و در نهایت دو عمل پاکسازی و تزریق انرژی با دستهای درمانگر انجام میگیرد.

زمانیکه بیمار در دسترس نیست با انجام مراسم ساده ای که آن هم انواع مختلفی داردابتدا ارتباط با بیمار برقرار شده و سپس به همان تر تیبی که بیمار حضور میداشت عمل پاکسازی و تزریق انرژی با دستان شفاگر انجام میگیرد.

عمده ترین راه انتقال انرژی ،دستها میباشند اما تنها راه موجود نمیباشند.

صدا ویا صوت ،دیدن و یا نگاه کردن ، فکر کردن ، همراهی کردن و ... راههای دیگری جهت انتقال انرژی میباشند.

در سطوح بالاتر مفصلا به این موارد پرداخته خواهد شد.



تعریف

نویسنده:anahata::: جمعه 84/4/17::: ساعت 6:53 صبح

تعریف انرژی:

نزدیکترین تعریفی که در کتابها یافت شد باز هم تعریف صحیحی از انرژی نبود مثلا بهترین معنی این بود که ‍» اترژی حیات همان انرژی است که بدن را زنده و سالم نگهمیدارد و منابع اصلی آن عبارتند از خورشید، هوا و زمین که این انرژی ... » جالب است آنهائیکه از انرژی صحبت کرده و نوشته اند تعریف مشخصی از آن ارائه نکرده‌اند فقط به ذکر نشانه‌ها و صفات و مکانهای انرژی که تا حدی هم کامل نیست، پرداخته‌اند. لذا دست به دامن ری‌کی شدیم و ایشان سخن نغز زیر را فرمودند: « عنصر تشکیل‌دهنده همه عالم وجود ، انرژی می باشد»

پس نتیجه می‌گیریم انرژی یک عنصر مکشوفه جدید است که از ابتدای عالم وجود داشته ولی هنوز در جدول مندلیف ثبت نشده زیرا با چشم غیر مسلح و حتی زیر میکروسکوپ الکترونیک هم دیده‌نمی شود.( در سطوح بالاتر راجع به نحوه تکثر و اختلاف موجودات توضیح داده شده)

نتیجه دیگر اینکه در تمامی موجودات ساری و جاری می باشد و در دل هر ذره موجود چه جاندار و چه بی‌جان ( کمی هم به تعریف خدا در نزد عرفانزدیک شدیم).

با توجه وتمرکز ابتدا می توان نشانه های وجود آن را دریافت سپس با قدم گذاشتن در راه شناخت، کمی تا قسمتی آن را حس کرد و در مرحله بعد این احساسات رشد کرده و کم کم تبدیل به دیدار از طریق ابزارهای مخصوص آن خواهدشد و سپس..

این انرژی با نامهای مختلفی در بین اقوام وادیان مختلف شناخته ونامبرده می‌شود. در زبان سانسکریت و بین اقوام هندو و ودائی« پرانا» در زبان ژاپنی و برخی دیگر « کی» و در فرهنگ و زبان چین « چی » در نزد یونانیان « پنوما Penuma » پلی نزیها و کاهنان هاوائی آنرا «مانا Mana » و اعراب هم آنرا « دم حیات»می نامند. 

 

کاربرد انرژی:

عمده ترین کاربرد انرژی در محدوده درمان است با متمرکز کردن انرژی و یا درخواست از شعور والای آن و یا شدت بخشیدنو جاری کردن آن در لایه‌ها، گره ها و مجراهای کالبد فیزیکی و روحانی انسان و حیوانات یا به عبارتی موجودات زنده حتی در بعضی موارد موجوداتی که از نظرفیزیکی مرده محسوب می شوند، درمان یا در اصل رسیدن به تعادل  صورت می گیرد.

( درمان موجودات مرده در سطوح بالاتر توضیح داده خواهد شده)

کاربرد های دیگری هم از انرژی وجود دارد که از جمله آن کمک به انجام آرزوها و شناخت ناشناخته‌ها، ارتقاء آگاهی و تکامل روح و ... و اخیرا هم نمردن براثر گرسنگی ـ درحالیکه مشغول نوشتن این گفتاربودم تلویزیون مرد چینی را نشان داد که بعد از گذشت 49 روز در یک محفظه شیشه‌ای و بدون خوردن غذا و فقط مصرف آب رکورد بزرگترین مدت گرسنگی را شکسته است و بعد از اینکه رمز موفقیت را از او پرسیدند اشاره به علوم پزشکی باستانی چین کرده است که لازم به توضیح نمی باشد منظور از علوم پزشکی باستانی چین انرژی درمانی است -  به این انرژی در چین چی گفته میشود و این مرد چینی با انرژی چی به مدت 49 روز زنده مانده است پس یکی دیگر از کاربر‌های انرژی به گفته شوخ طبعانه « ری کی» نمردن از گرسنگی می باشد.

 

بیماری و درمان:

 اغلب مردم بیماری را عامل بیرونی و علتی که از خارج بر بدن ما وارد می شود می دانند. همانند بیماریهایی که بر اثر وجود باکتری و انگل و... و همینطور پدیدةهای محیطی و شیمیائی از قبیل جنگ و جنایت و در مورد سیستم ایمنی بیمارهای ارثی که بافت های خود مابه ما حمله می کنند یعنی یک نوع سردرگمی سیستم ایمنی علاوه بر اینکه از جهاتی همه اینها درست می باشد ولی کافی نیستند و علتهای اصلی در جاهای دیگری می‌باشد. به عنوان مثال در شرایط یکسان افراد می توانند مریض شوند و یا عده دیگری در همان شرایط بیمار نمی شوند . به نظر من و آموخته هایم بیماری از بیرون نمی آید بلکه از درون زائیده می شود( نظر هونا هم همین است که در بخش خود مفصلا توضیح داده‌ایم) بیماریهایی که ظاهرا بدلیل هجوم ویروسها و به هم خوردن سیستم ایمنی پدید می آیند چیزی نیستند جز عدم تعادل کالبد فیزیکی یا جسم که این بهم ریختگی و آشفتگی تعادل بر اثر تإلمات روحی و گرفتگی‌های ذهنی که باعث تولید انرژی منفی می شوند، بوجود می‌آید در بخش هونا و پزشکی هومیوپاتی به این موضوع مفصلا  اشاره شده. به هر حال هر‌چه که هست به قول هونامردم بیماری را سرسری می گیرند ولی باید کاری هرچند کوچک انجام دهیم و این توجه و تمرکز به مسائل مربوط به انرژی را می طلبد.

چرخه مربوط به بروز بیماری در زیر ترسیم‌شده است:

 

سلامت ß   فشار روانی   ß   ناخوشی فشار روانی ( ایجاد انرژی منفی)  ß   ناخوشی و بیماری( عدم تعادل در چرخه انرژی)ß بیماری مزمن  ß مرگ فیزیکی

 

 درمان:

ما قصد نداریم پزشکی امروز را زیر سئوال ببریم چه گاهی مسائل مربوط به انرژی در کنار پزشکی رایج اثر بیشتری دارد و همینطور پزشکی همراه با درک وبکارگیری انرژی موفقیت بیشتری خواهد داشت.

نمونة موفق این پیوند دکتر آلن لارنس میباشد که با بکارگیری «هونا» در کنار علوم پزشکی رایج یکی از موفقترین پزشکان در زمینة بیماریهای لا علاج میباشد همچنین دکتر دیپاک چوپرا در آمریکا که مدیر چندین کلینیک موفق درمان بیماریهای لاعلاج بوده وروزبروز به اهمیت کار وی بیشتر پی برده میشود.

دکتر آلن لارنس کتابی در این زمینه با عنوان « هونا شفای معجزه آسای بیماران » به رشته تحریر در آورده همینطور دکتر چوپرا کتابهای متعددی در این زمینه با عنوانهای « شفای کوانتومی ـ ذهن بی انتها ، جسم پردوام و...» نوشته است.

روش ونظر پزشکی هامیوپاتی هم در مورد درمان جالب توجه است البته این نوع پزشکی ظاهرا تا عمق انرژی درمانی در مسائل مربوط به درمان پیش نمیرود ولی حداقل تا لایه های زیرین فهم و ادراک پزشکی مدرن پیش رفته است.

پزشک هامیوپات معتقد است که درد و علائم بیماری ، خود بیماری نیست بلکه نشانه هایی میباشد که باید آنها را جدی گرفت . در پزشکی رایج اغلب پس از ناتوانی در درمان با بمباران دارو ومسکنهای مختلف سعی در بهبود علائم میکنند در عین حالیکه بیماری همچنان بصورت نهفته وجود خواهد داشت و گاهی اوقات هم تغییر جهت داده ومهیب تر میشود.

هامیوپات میگوید مثال بدن و بیماری همچون خانه و دزدی است که به آن وارد شده وبا وارد شدن به اطاقهای مختلف چراغها را یکی بعد از دیگری روشن و خاموش میکند  در اینجا ما نباید با شکستن چراغها صورت مسئله را پاک کنیم بلکه باید از این مسئله در دستگیری دزد استفاده صحیح شود (دزد در اینجا همان مریضی ویا اشکال در سیستم ایمنی و چراغها مثال درد میباشد).

هامیوپاتی با استفاده از نشانه های مریضی وتجویز سمومی ضعیف شده و کاملا طبیعی که از گیاهان وحیوانات گرفته میشود و دقیقا همان علائم بیماری را تولید میکند، سیستم ایمنی را  مجبور به اصلاح اوضاع میکند ودر بیشتر این موارد بدون آنکه علت اصلی را کشف کند ، موفق به درمان کامل میشود ولی گاهی ممکن است که بیماری (حتی بندرت) برگشت داشته باشد چرا که کمتر به مسائل مربوط به گرفتگیهای انرژیک و مسدود شدن کانالهای مربوطه توجه میکند و بیشتر توجه خود را به سیستم ایمنی معطوف می دارد تا لایه‌های پائین‌تر . من قصد ندارم در اینجا بیشتر از این راجع به هامیوپاتی صحبت کنم علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع بیشتر از کتاب« یک- کوانتوم، عرفان و درمان نوشته دکتر مسعود ناصری» مراجعه نمایند.

به هر حال در مبحث انرژی، درمان  یعنی ایجاد تعادل در همه سطوح و این تعادل یا در نتیجه بکارگیری راهکارهای روانشناسی مدرن امروز رخ خواهد داد و یا با تإثیر مستقیم انرژی ـ البته گاهی هر دوی اینها در کنار هم جهت درمان لازم است وگاهی هرسه یعنی پزشکی رایج ودوم روانشنا سی و سوم انرژی. منظور از ترتیب بیان این سه مورد میزان اهمیت آنها نیست بلکه هرکدام در جای خود مؤثر است، مثلا در نتیجه یک تصادف شدید بلافاصله عمل جراحی و پزشکی امروزی لازم است سپس شرایط روحی مریض تاباور داشته باشد که به زودی سلامت خود را بدست خواهد آورد و در نهایت انرژی که این چرخه را کامل خواهد کرد و به آن سرعت خواهد بخشید حتی اثر بعضی از داروها هم به باور مریض و انرژی بستگی دارد. تقریبا همه مردم می دانند که اکثر بیماری‌ها در پله‌‌های مطب پزشک و یا بعد از نوشتن نسخه از بین می روند و این امر به دستهای دکتر دلالت داده می شود در خاتمه در مبحث «هونا» مفصلا راجع به مقوله درمان توضیح داده شده است.

 برگردان چرخه بیماری به سلامت:

 زندگی  ó  فشار روانی  ó فشار روانی ناخوشó  ناخوشی ó  بیماری مزمن ó  مرگ

 

برطرف کردن بیماری:

بیماری ß  ناخوشی ß نبود فشارروانی ß سلامت

 



پیشگفتار

نویسنده:anahata::: جمعه 84/4/10::: ساعت 5:58 صبح

معشوق را در یکی بیابید و به یکی در معشوق عشق بورزید.

...آنگاه مست شوید و شوریده شوید و به شور آیید و به رقص درآیید و سر خود را بر دست بگیرید و خود را بر دست معشوق بسپارید و در سرور ابدی با پادشاه آسمانها و سرور زیبای خود، برقصید و برقصید و برقصید.

 

برگرفته از مکتوباتی به قلم ایلیا

از کتاب رویای راستین

 



مقدمه

نویسنده:anahata::: جمعه 84/4/10::: ساعت 5:49 صبح

به پویندگان حقیقت:

هدف اصلی ما از بر پائی این وب لاگ کمک به شناخت ساده و کاملی ازکلیة مطالب مربوط به دانش کهن ولی نوظهور انرژی درمانی میباشد.

همچنین کمک به خود و آنهائی که در این مسیر قرار گرفته اند.

مطالب با بیان ساده ای شروع شده و در صورت لزوم با معانی عمیقتر و تخصصی مربوطه ادامه خواهد یافت، تا همه بتوانند در هر سطحی از آگاهی بهره مند شوند.

در هر مورد ابتدا برداشتهای خود و دوستان عزیزم و تجربیات فرا حسی مربوط به آن بیان خواهد شد، وسپس به مطالب موجود در کتابها ومقاله های انرژی و علوم موجود که اسامی آنها در بخش منبع و ماخذ ذکر شده است استفاده میشود.

-هدف بعدی ما ایجاد ارتباط پویا بین همه افراد علاقمند به مسائل معنوی و متافیزیک میباشد، تا در ضمن ارتباط در هر سطحی از تحقیق وتجربه و آموزش نیازها بر آورده شود.

                                                                  anahata

                                                                                                                                                          

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

کارلوس کاستاندا
پاسخ آقای ویلیام لی رند به بیانیه اسقف در موردریکی
گردش انرژی
سالروز در گذشت دکتر اسوئی
انرژی درمانی برای کسانی که ریکی کار نمی کنند.
تائوی سلامتی
سیستم انرژی پرانیکی وبدنهای لطیف (هاله تابان)
مقدمه ای برای پرانا
کیفیت تظاهرات عالی
بیدار کردن چاکراها
کشف نقطه تکامل
تکامل خود به خود
تکامل از طریق چاکرا ها
مبحث شناخت علائم رمزی چاکراها
درک چاکراها
[همه عناوین(23)][عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com